Dagens samhälle (tankar)


Jag är väl inte den enda som läser de "stora" bloggarna, jag skulle mer kalla dem för pinsamma, små tonåringar som inte har nån livserfarenhet alls utan bara festar, svälter sej, bleker håret och klagar på alla andra.
Det senaste och populäraste ämnet hos allihopa verkar ju vara "Tjocka är egoister". Det står i varenda blogg, och tydligen håller många tonåringar i Sverige med.. Bara för att de ser dessa bloggar som förebilder, tyvärr måste jag säga!
Ska några små 14-åringar komma och bestämma vad som ska se bra ut och inte? De svälter sej varje dag, dricker en latte om dagen och inget mer, äter var tredje dag och tror dom är snygga? Undernärda är vad ordet är, och deras kroppar mår otroligt dåligt! De klagar ofta på att de är trötta, är det så konstigt om de inte får i sej nån näring? Det är i såna här fall nån måste reagera!!

Varför är man en egoist om man är tjock?? Det är nåt jag ABSOLUT INTE förstår! Alla människor är lika mycket värda, smala som stora! Nån måste säga stopp på folks och speciellt modebranchens dumma påhitt! Ni har väl läst om Ralph Lauren? Hans modeller blev retuscherade till halva storleken och då är modellen så smal hon kan bli! Hur ofta är det som man idag läser om modeller som dör på catwalken på grund av svält, det är nästan nåt som är vardagsmat nu! Alla säger att Victoria "Posh" Beckham är den perfekta kvinnan med den perfekta kroppen, när jag ser henne tänker jag stackars kvinna! Hon är ett skelett, och behöver man leva för att behöva se ut så, för att få maken att stanna kvar, så är man inte lycklig! Man ska vara nöjd med sej själv, och jag är långt ifrån det, då mitt självförtroende ligger i botten, men jag jobbar på det.
 
Enligt mej är den perfekta storleken 40/42 eller nåt sånt,då man har former, och jag som har bred benstomme (ärligt talat, inget jag skyller på) kommer som smalast kunna ha 40, som absolut minst. Just nu är jag inte där, men jag tränar och så, och när jag får motivationen på riktigt kommer jag kämpa mej ner dit, så lång är det inte =)
Mitt mål är att vara en 42/44, då kommer jag vara nöjd.

Men det jag vill säga med mitt inlägg är att, alla är perfekta! Alla pratar om att de är tjocka och att de är fula och så vidare! Men det är inte så man ska se det! Jag säger så här:

Alla s.k. fel och brister som alla har, det är det som gör oss alla perfekta! Det är dom som gör oss till vilka vi är!

Vad säger ni?

Håller ni med eller inte? Varför respektive Varför inte?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att du vill vara med i min veckansbloggtävling. Händer hos dig imorgon då?

2009-10-26 @ 21:16:01
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Sophie

Det där med vikt är ett jobbigt problem. Jag har alltid varit FÖR smal och blev retad för detta i skolan, så jag har alltid försökt gå UPP i vikt. Nu har jag äntligen lyckats men ändå så känner jag att va hade folk med min vikt och göra? Jag förstår inte det där. Det spelar väl ingen roll hur mycket man väger så länge man är hälsosam och mår bra.

2009-10-26 @ 21:49:53
URL: http://krystaldream.blogg.se/
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Jag gör inte så mycket. Sitter och svarar på kommentarer. Händer hos dig imorgon? Kolla på andra avenyn kanske?

2009-10-26 @ 22:40:10
URL: http://jessicalillsmeds.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (syns inte)

Länk till din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0