♥ Bo på landet? Nej tack!

Erik, kommer ju från en liten bondhåla eller vad man ska kalla det för som ligger strax utanför Tranås, vad kan det vara en, en och en halv mil? Jag vet inte.. Har ingen koll på det. Men där ute bor i alla fall hans bror med familj samt hans föräldrar. Erik säger att han kan tänka sig att flytta tillbaka dit en dag, vad säger jag?! ALDRIG!
Jag är född och uppvuxen i en storstad i 21 år, sen flyttar jag till en aningen mindre stad, och jag tänker inte flytta ner mig ännu mer.
Jag vill ha nära till en butik, ifall man glömmer att handla något när man storhandlat, jag vill inte heller ha en lång körning för att komma in till stan. Jag har många, många argument till varför jag inte tänker flytta ut till Frinnaryd eller till nåt annat ställe på landet.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Vill Erik flytta ut dit, så blir det delad vårdnad av våra barn, varannan vecka, för jag vägrar! Vill inte bo på ett ställe där alla vet allt man gör typ. Nej aldrig!

Men jag har ju tur att Erik inte behöver flytta tillbaka dit, utan vill bo kvar här i Tranås.
Tänker mest på det också den dagen vi skaffar barn, då är ju Tranås verkligen ett mycket bättre alternativ för oss än Frinnaryd eller nåt på landet. Här är det gångavstånd till så gott som allting, speciellt Johanna och mammis! MOhaha! Nej men ni förstår väl vad jag menar? =)

Landet är inget för mig helt enkelt!

Erik är på träning nu, och jag har bakat klart tårtbottnarna, ska snart ringa till mamma då jag är osäker om det går bra att lägga dem i en plastpåse under natten eller inte. Tänkte ta och läsa lite anteckningar och i boken inför tentan/duggan på tisdag. Går inte plugga till det säger han så det blir intressant.
Sen får vi se hur veckan blir med, hände ju en sak med bilen igår och vi vet inte vad det är för fel på den.. (Ännu ett ypperligt bra exempel på varför man ska bo i stan :P )

Imorn är det kalas, och Johanna och Nellie kommer iaf, sen kanske Josse och Wilma med, men det är sånt man märker, ser iaf verkligen fram emot att Johanna och Nellie kommer. Mina sötnosar! <3

Ikväll blir det middag hos mamma med mormor =) Blir najsigt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är uppväxt som tvättäkta lantis i ca 18 år, allt handlar om bekvämlighet, vanesak=)

2010-02-20 @ 21:57:43
URL: http://sandradeluxe.blogg.se/
Postat av: Tina

Åhhh jag vill bo på landet i en röd liten stuga med ängsmark runt omkring!! Så man kan gå ut hur man vill, när man vill!! Fast inte i ett samhälle som typ frinnaryd, nej tack!

hoppas du haft en bra helg! kram

2010-02-21 @ 20:10:00
URL: http://vokdawoman.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (syns inte)

Länk till din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0